NHG digitaliseert

Deze pagina

Gemak, snelheid en minder financiële stress door digitalisering

Wij willen de beste en snelste dienstverlening leveren aan consumenten en professionals. Niet alleen nu, maar ook in tijden van crisis. Om dit te bereiken zijn we continu bezig met het verbeteren van onze processen. Dit doen we vooral in samenwerking met onze ketenpartners, zoals geldverstrekkers, adviseurs en overheid.

Het digitaliseren van processen is de kern daarvan. Zo digitaliseren en automatiseren we samen met ketenpartners bestaande processen om de consument nog sneller en beter te kunnen helpen als het financieel tegenzit doordat bijvoorbeeld vanwege corona inkomen verloren is gegaan. Ook verkennen we de mogelijkheden om door middel van data een hypotheek te verstrekken op iemand zijn daadwerkelijke persoonlijke situatie.

Podcast: De toekomst van data en digitalisering

In deze laatste podcast aflevering kijken we vooruit naar de kansen van digitalisering en data voor de hypotheek in de toekomst.

In een steeds meer digitale, online en datagedreven omgeving gaat dat uiteindelijk om de vraag hoe mensen zelf in regie komen en blijven over hun financiële situatie in relatie tot hun woning. En hoe zorgen we als keten daarbij voor dataveiligheid, dataminimalisatie en waarborging van de privacy van consumenten? 

Beluister de podcast

Onze focus in 2022

Minder financiële stress

Minder financiële stress door automatische data-uitwisseling. Iedereen die een hypotheek met NHG heeft afgesloten moet zo snel mogelijk duidelijkheid krijgen over de mogelijke oplossingen bij betalingsproblemen.

Hypotheekaanvraag binnen 5 minuten

Met één druk op de knop benodigde gegevens voor een hypotheek veilig opvragen bij verschillende instanties.

Hypotheekadvies op maat

Hypotheekadvies op maat door gebruik van betaalgegevens. We verkennen de kansen en mogelijkheden van PSD2. Met een PSD2-vergunning kunnen banktransactiedata van de consument opgehaald en gedeeld worden met andere partijen. 

NHG zet in op brondata en werkt met de digitalisering van de klantreis aan het verminderen van handmatige taken, eenvoudiger processen en het voorkomen van dubbel administratiewerk, bij zowel ketenpartners als NHG. Consumenten kunnen hierdoor sneller en beter worden geholpen. In coronatijd is dat alleen maar belangrijker geworden.

Carla Muters, Raad van Bestuur NHG