Digitalisering en data
Deze pagina
Zorg voor minder financiële stress
Iedereen die een hypotheek met Nationale Hypotheek Garantie (NHG) heeft afgesloten moet bij betalingsproblemen zo snel mogelijk duidelijkheid krijgen over de mogelijke oplossingen.
Om dit te bereiken digitaliseren we met ketenpartners het hypotheekproces onder de noemer; ‘Digitalisering Klantreis in Beheer’ (DKB).
DKB helpt consumenten en ketenpartners
-
Direct
Dankzij de automatische data-uitwisseling kunnen we de consument veel sneller ondersteunen bij bijvoorbeeld betalingsproblemen. Consumenten krijgen hierdoor eerder uitsluitsel of het mogelijk is om in de woning te blijven wonen of dat een eventuele restschuld bij de verkoop van de woning wordt kwijtgescholden.
-
Snelheid
Minder kans op fouten, en daardoor kortere doorlooptijden voor de consumenten en geldverstrekker, door relevante data uit te wisselen via een geautomatiseerd proces in plaats van handmatig werk.
-
Overzicht
Een andere manier van samenwerking tussen geldverstrekkers en NHG door meer te sturen op basis van de gehele portefeuille in plaats van op dossierniveau. Hierdoor krijgen geldverstrekkers inzicht in hoe zij presteren ten opzichte van de benchmark.
Complete agenda digitalisering
Implementeren digitale gegevensuitwisseling ketenpartners-NHG (DKB)
Pilot Adviesbesluit (Pré Te Goeder Trouw)
Besluitvorming aanpak pilot PSD2
Optimaliseren beheertoets
Stimuleren gebruik brondata (i.p.v. documenten)
Optimaliseren verliesdeclaratieproces
Inrichten automatische data-uitwisseling bij herstructureren lening
Tips, vragen en contact
We zijn continu in gesprek met onze ketenpartners en andere marktpartijen om de zogenaamde ‘digitalisering klantreis in beheer’ (DKB) te verbeteren. Heb jij hier ideeën over? Laat ons dit dan weten!