Perspectiefverklaring

Deze pagina

Speciaal voor uitzendkrachten

Als je minimaal 12 maanden voor hetzelfde uitzendbureau werkt kom je in aanmerking voor de Perspectiefverklaring. De Perspectiefverklaring geeft aan dat er voor jou voldoende perspectief op de arbeidsmarkt is. Met deze verklaring én de werkgeversverklaring kun je een hypotheek aanvragen. Je huidige inkomen wordt gebruikt voor de aanvraag. 

Zo werkt de Perspectiefverklaring

  1. Je moet minimaal 12 maanden via hetzelfde uitzendbureau werken om in aanmerking te komen voor de Perspectiefverklaring. 

  2. De Perspectiefverklaring vraag je aan bij het uitzendbureau. Een uitzendbureau dat gecertificeerd is, kan zelf een Perspectiefverklaring verstrekken. Niet gecertificeerde uitzendbureaus kunnen een Perspectiefverklaring aanvragen via de Externe Perspectief Taxateur 

  3. Voor de verklaring wordt een (data)analyse van jouw kansen op de arbeidsmarkt gedaan. Verder telt het oordeel van het uitzendbureau over jouw toekomstige inzetbaarheid mee.

  4. Met de Perspectiefverklaring kan je adviseur een hypotheekaanvraag doen bij deelnemende geldverstrekkers. 

Bekijk welke uitzendbureaus de Perspectiefverklaring afgeven.

Voor meer informatie over de Perspectiefverklaring kun je terecht op www.perspectiefverklaring.nl of bel 0135 - 944105

Voor meer informatie over de Externe Perspectief Taxateur kun je terecht op www.externeperspectieftaxateur.nl.

Het uitzendbureau kijkt o.a. naar het cv, werkervaring, referenties, eerdere beoordelingen en persoonlijke gesprekken.

Veelgestelde vragen

Wat is het verschil tussen de Arbeidsmarktscan en de Perspectiefverklaring?

Wat is de geldigheidsduur van de Arbeidsmarktscan t.o.v de werkgeversverklaring en Perspectiefverklaring?

De Arbeidsmarktscan mag niet ouder zijn dan 6 maanden. NHG beleid is bij de werkgeversverklaring en daarbij behorende salarisstrook dat deze niet ouder mag zijn dan 3 maanden. Bij de Perspectiefverklaring mag de werkgeversverklaring niet ouder zijn dan 6 maanden.  

Zit je antwoord er niet bij?

Service Center

Heb je vragen over nieuwe NHG aanvragen of over onze Voorwaarden en normen, we helpen je graag verder. Voor vragen over het inloggen in mijnnhg.nl neem je contact op met onze afdeling ICT. Service Center kan je hierbij niet helpen.

Neem contact op

Werkdagen 9:00-12:00, 13:00-17:00

Donderdag 11.00 - 12.00, 13:00-17:00

NHG in specifieke situaties

Een hypotheek zonder vast contract

NHG voor starters

NHG en verduurzamen