Service en Contact
Deze pagina
We helpen je graag verder
Je kunt op verschillende manieren contact met ons opnemen. Op deze pagina vind je ze handig bij elkaar.
Stel je vraag via de chat
Contactformulieren
Bij gebruik van deze formulieren geef je mogelijk persoonsgegevens aan ons door. Lees eerst onze privacyverklaring.
Streep een eventueel BSN in een bijlage eerst door voor verzending.
Waarover wil je contact opnemen?
Contactformulier professional
Contactformulier Consument
Logo aanvragen
Klachtenformulier
Inlog Mijn NHG aanvragen
Aanvraag NHG folders
Alle contactgegevens
Als je vragen hebt aan één van onze medewerkers, aarzel dan niet en neem contact met ons op. Daar zijn we voor. We helpen je graag.
Service Center
Voor nieuwe NHG aanvragen, reguliere lopende hypotheken waarop een wijziging of aanvulling moet komen en vragen over de Voorwaarden & Normen.
Werkdagen 9:00-12:00, 13:00-17:00
Donderdag 13.00 - 17.00
Beheer
Voor vragen met betrekking tot reeds lopende hypotheken waarbij de geldnemer in de financiële problemen gaat (is) (ge)komen of door een life event de lasten niet meer kan betalen.
Werkdagen 9:00-12:00, 13:00-17:00
Donderdag 10:30-12:00, 13.00-17.00
Pers
Voor meer informatie of interview aanvragen kun je contact opnemen met Tamara Evers
Werkdagen 09-00 - 17.00
Kwijtschelding
Vragen m.b.t. kwijtschelding en restschuld, neem contact op met team Kwijtschelding. Meer informatie over een kopie brief kwijtschelding vind je hier.
Werkdagen 9:00-12:00, 13:00-17:00
Donderdag 10:30-12:00, 13.00-17.00
Ketenpartner
Ketenpartners kunnen met vragen en suggesties terecht bij Lukas de Rooij.
Werkdagen 9:00-12:00, 13:00-17:00
Donderdag 10:30-17:00
ICT
Bij vragen over technische problemen kun je contact opnemen met afdeling ICT.
Werkdagen 9:00 - 17:00
Receptie
WTC, Stadsplateau 13, 3521 AZ, Utrecht
Werkdagen 9:00-12:00, 13:00-17:00
Top 3 vragen
Wanneer kan ik gebruik maken van de nieuwe kostengrens of Voorwaarden en Normen (V&N) van het komende jaar?
De datum van het bindend aanbod is leidend voor NHG. Indien het bindend aanbod van de geldverstrekker is uitgebracht na 1 januari van een bepaald jaar, dan gelden ook de V&N van het jaar van het bindende aanbod. Ditzelfde geldt ook voor de kostengrens.
Dit kan betekenen dat een nieuwe kostengrens geldt voor een woning die je voor 1 januari hebt gekocht, omdat het bindend aanbod na 1 januari is uitgebracht
Is het mogelijk om van NHG naar NHG over te sluiten als de Marktwaarde hoger is dan de kostengrens?
Wanneer de klant al een lening met NHG heeft, dan is de marktwaarde geen belemmering voor de verstrekking. Dit is bij zowel oversluiten als verhogen van een lening met NHG van toepassing.
Indien een klant nog geen NHG heeft, maar wel naar NHG wenst over te sluiten, dan mag de marktwaarde van de woning niet hoger zijn dan de kostengrens.
Hoe moeten verschillende soorten inkomens worden opgevoerd in de Beheertoets?
Een consument kan meerdere soorten inkomen hebben; loondienst, zelfstandig inkomen, uitkering, etc. Indien sprake is van meerdere inkomens dient de geldverstrekker per soort inkomen het toetsinkomen vast te stellen conform de Voorwaarden en Normen.
Aangezien in de Beheertoets slechts één soort inkomen kan worden geselecteerd, dient bij meerdere inkomens het toetsinkomen als volgt te worden ingevuld:
- Selecteer het soort inkomen met het grootste aandeel.
- Vul het totale toetsinkomen van alle soorten inkomens in.
Zit je antwoord er niet bij?
Misschien ook handig voor jou
In welke situaties kan een VUB worden ingediend?
beheer Nieuwsbericht - 25 mrt 2022 Een Verzoek Uitzondering in Beheer kan uitkomst bieden als een oplossing op maat nodig is bij hypotheekproblemen. In dit artikel zetten we op een rij hoe dit werkt.
Vind nu eenvoudiger een oplossing op maat voor consumenten met betaalproblemen
beheer Nieuwsbericht - 19 okt 2021 Een verzoek Uitzondering in Beheer is vanaf vandaag ook mogelijk via Mijn NHG. Zo wordt het eenvoudiger om een maatwerkoplossing voor consumenten met betaalproblemen te vinden.