Service en Contact

Deze pagina

Contactformulieren

Bij gebruik van deze formulieren geef je mogelijk persoonsgegevens aan ons door. Lees eerst onze privacyverklaring. 

Streep een eventueel BSN in een bijlage eerst door voor verzending.

Waarover wil je contact opnemen?

Contactformulier professional

Contactformulier Consument

Logo aanvragen

Klachtenformulier

Inlog Mijn NHG aanvragen

Aanvraag NHG folders

We helpen je graag verder

Je kunt op verschillende manieren contact met ons opnemen. Op deze pagina vind je ze handig bij elkaar. 

Interesse in de duurhuur maatwerk? Je kunt hiervoor terecht bij Aegon, BLG Wonen, ING en Florius. Lees hier meer over NHG voor duurhuur. Vraag je adviseur naar jouw mogelijkheden.  

Top 3 vragen

Wanneer kan ik gebruik maken van de nieuwe kostengrens of Voorwaarden en Normen (V&N) van het komende jaar?

De datum van het bindend aanbod is leidend voor NHG. Indien het bindend aanbod van de geldverstrekker is uitgebracht na 1 januari van een bepaald jaar, dan gelden ook de V&N van het jaar van het bindende aanbod. Ditzelfde geldt ook voor de kostengrens.  
Dit kan betekenen dat een nieuwe kostengrens geldt voor een woning die je voor 1 januari hebt gekocht, omdat het bindend aanbod na 1 januari is uitgebracht

Is het mogelijk om van NHG naar NHG over te sluiten als de Marktwaarde hoger is dan de kostengrens?

Wanneer de klant al een lening met NHG heeft, dan is de marktwaarde geen belemmering voor de verstrekking. Dit is bij zowel oversluiten als verhogen van een lening met NHG van toepassing.

Indien een klant nog geen NHG heeft, maar wel naar NHG wenst over te sluiten, dan mag de marktwaarde van de woning niet hoger zijn dan de kostengrens.

Hoe moeten verschillende soorten inkomens worden opgevoerd in de Beheertoets?

Een consument kan meerdere soorten inkomen hebben; loondienst, zelfstandig inkomen, uitkering, etc. Indien sprake is van meerdere inkomens dient de geldverstrekker per soort inkomen het toetsinkomen vast te stellen conform de Voorwaarden en Normen.

Aangezien in de Beheertoets slechts één soort inkomen kan worden geselecteerd, dient bij meerdere inkomens het toetsinkomen als volgt te worden ingevuld:

  1. Selecteer het soort inkomen met het grootste aandeel.
  2. Vul het totale toetsinkomen van alle soorten inkomens in.

Zit je antwoord er niet bij?

Alle contactgegevens

Als je vragen hebt aan één van onze medewerkers, aarzel dan niet en neem contact met ons op. Daar zijn we voor. We helpen je graag.

Service Center

Voor nieuwe NHG aanvragen en onze Voorwaarden & Normen.

Info@nhg.nl 030 55 00 510

Openingstijden:

werkdagen: 9:00-12:00, 13:00-17:00

donderdag: 13:00-17:00

Beheer

Voor vragen met betrekking tot reeds lopende hypotheken kun je contact opnemen met het team Beheer.

030 55 00 520

Openingstijden:

werkdagen: 9:00-12:00, 13:00-17:00

donderdag: 10:30-17:00

Kwijtschelding

Vragen m.b.t. kwijtschelding en restschuld, neem contact op met team Kwijtschelding.

030 55 00 530

Openingstijden:

werkdagen: 9:00-12:00, 13:00-17:00

donderdag: 10:30-17:00

 

Meer informatie over een kopie brief kwijtschelding vind je hier.

Ketenmanager

Ketenpartners kunnen met vragen en suggesties terecht bij Lukas de Rooij

lukas.de.rooij@nhg.nl 06 86 82 98 84

Openingstijden:

werkdagen: 9:00-12:00, 13:00-17:00

donderdag: 10:30-17:00

ICT

Bij vragen over technische problemen kun je contact opnemen met afdeling ICT.

ict@nhg.nl 030 55 00 540

Openingstijden:

werkdagen: 9:00 - 17:00

Kantoor

WTC, Stadsplateau 13 3521 AZ UTRECHT

030 55 00 500

Openingstijden:

werkdagen: 9:00 - 17:00

Misschien ook handig voor jou

In welke situaties kan een VUB worden ingediend?

beheer Nieuwsbericht - 25 mrt 2022 Een Verzoek Uitzondering in Beheer kan uitkomst bieden als een oplossing op maat nodig is bij hypotheekproblemen. In dit artikel zetten we op een rij hoe dit werkt.

Vind nu eenvoudiger een oplossing op maat voor consumenten met betaalproblemen

beheer Nieuwsbericht - 19 okt 2021 Een verzoek Uitzondering in Beheer is vanaf vandaag ook mogelijk via Mijn NHG. Zo wordt het eenvoudiger om een maatwerkoplossing voor consumenten met betaalproblemen te vinden.

Zorgen over betaalbaarheid van de hypotheek nemen toe, maar oplossingen worden door woningeigenaren niet altijd gevonden

beheer Nieuwsbericht - 11 jun 2021

Virtuele assistent zorgt voor 24/7 bereikbaarheid

NHG Nieuwsbericht - 3 mei 2021 Onze dienstverlening is uitgebreid met een virtuele assistent, zodat we 24 uur per dag bereikbaar zijn voor vragen.

De rol van NHG

NHG (Nationale Hypotheek Garantie) zet zich in om verantwoorde woonfinanciering voor meer consumenten mogelijk te maken. Dit doen we door samen met de markt meer consumenten toegang te bieden tot verantwoorde woonfinanciering, processen te verbeteren en te helpen bij woningbehoud en mensen een vangnet te bieden. 

Zo helpt NHG