Service en Contact

Deze pagina

Stel je vraag aan de virtuele assistent

Wist je dat onze virtuele assistent 24/7 het antwoord weet op de meest gestelde vragen? Check eerst of de virtuele assistent je vraag voldoende kan beantwoorden.

Kan de virtueel assistent je niet helpen? Je kunt op verschillende manieren contact met ons opnemen. Op deze pagina vind je ze handig bij elkaar. 

NHG beoordeelt geen documenten en of inkomensgegevens.

Contactformulieren

Bij gebruik van deze formulieren geef je mogelijk persoonsgegevens aan ons door. Lees eerst onze privacyverklaring. 

Waarover wil je contact opnemen?

Streep een eventueel BSN in een bijlage eerst door voor verzending.

Contactformulier professional

Contactformulier Consument

Logo aanvragen

Ik heb een klacht over NHG

Inlog Mijn NHG aanvragen

Aanvraag NHG folders

Alle contactgegevens

Als je vragen hebt aan één van onze medewerkers, aarzel dan niet en neem contact met ons op. Daar zijn we voor. We helpen je graag.

Service Center

Voor nieuwe NHG aanvragen, reguliere lopende hypotheken waarop een wijziging of aanvulling moet komen en vragen over de Voorwaarden en normen. Voor vragen over het inloggen in mijn nhg.nl neem je contact op met onze ICT afdeling. Service Center kan je hierbij niet helpen.

Werkdagen 9:00-12:00, 13:00-17:00

Donderdag 11.00 - 12.00, 13.00 - 17.00

Beheer

Voor vragen met betrekking tot reeds lopende hypotheken waarbij de geldnemer in de financiële problemen gaat (is) (ge)komen of door een life event de lasten niet meer kan betalen.

Werkdagen 9:00-12:00, 13:00-17:00

Donderdag 11:00-12:00, 13.00-17.00

Pers

Ben je journalist en heb je vragen aan NHG? Voor meer informatie of interview aanvragen kun je contact opnemen met Tamara Evers

Werkdagen 09-00 - 17.00

Kwijtschelding

Vragen m.b.t. kwijtschelding en restschuld, neem contact op met team Kwijtschelding. Meer informatie over een kopie brief kwijtschelding vind je hier.

Werkdagen 9:00-12:00, 13:00-17:00

Donderdag 11:00-12:00, 13.00-17.00

Ketenpartner

Ketenpartners kunnen met vragen en suggesties terecht bij René van der Heeft.

Werkdagen 9:00-12:00, 13:00-17:00

Donderdag 10:30-17:00

ICT

Bij vragen over technische problemen of over inloggen in MijnNHG kun je contact opnemen met afdeling ICT.

Werkdagen 9:00 - 17:00

Receptie

WTC, Stadsplateau 13, 3521 AZ, Utrecht

Werkdagen 9:00-12:00, 13:00-17:00

Top 3 vragen

Wanneer kan ik gebruik maken van de nieuwe NHG-grens of Voorwaarden en normen van het komende jaar?

De datum van het bindend aanbod is leidend voor NHG. Indien het bindend aanbod van de geldverstrekker is uitgebracht na 1 januari van een bepaald jaar, dan gelden ook de Voorwaarden en normen van het jaar van het bindende aanbod. Ditzelfde geldt ook voor de NHG-grens.  
Dit kan betekenen dat een nieuwe NHG-grens geldt voor een woning die je voor 1 januari hebt gekocht, omdat het bindend aanbod na 1 januari is uitgebracht

Is het mogelijk om van NHG naar NHG over te sluiten als de Marktwaarde hoger is dan de kostengrens?

Wanneer de klant al een lening met NHG heeft, dan is de marktwaarde geen belemmering voor de verstrekking. Dit is bij zowel oversluiten als verhogen van een lening met NHG van toepassing.

Indien een klant nog geen NHG heeft, maar wel naar NHG wenst over te sluiten, dan mag de marktwaarde van de woning niet hoger zijn dan de NHG-grens.

Hoe moeten verschillende soorten inkomens worden opgevoerd in de Beheertoets?

Een consument kan meerdere soorten inkomen hebben; loondienst, zelfstandig inkomen, uitkering, etc. Indien sprake is van meerdere inkomens dient de geldverstrekker per soort inkomen het toetsinkomen vast te stellen conform de Voorwaarden en normen.

Aangezien in de Beheertoets slechts één soort inkomen kan worden geselecteerd, dient bij meerdere inkomens het toetsinkomen als volgt te worden ingevuld:

  1. Selecteer het soort inkomen met het grootste aandeel.
  2. Vul het totale toetsinkomen van alle soorten inkomens in.

Zit je antwoord er niet bij?

Misschien ook handig voor jou

In welke situaties kan een VUB worden ingediend?

beheer Nieuwsbericht - 25 mrt 2022 Een Verzoek Uitzondering in Beheer kan uitkomst bieden als een oplossing op maat nodig is bij hypotheekproblemen. In dit artikel zetten we op een rij hoe dit werkt.

Vind nu eenvoudiger een oplossing op maat voor consumenten met betaalproblemen

beheer Nieuwsbericht - 19 okt 2021 Een verzoek Uitzondering in Beheer is vanaf vandaag ook mogelijk via Mijn NHG. Zo wordt het eenvoudiger om een maatwerkoplossing voor consumenten met betaalproblemen te vinden.

Zorgen over betaalbaarheid van de hypotheek nemen toe, maar oplossingen worden door woningeigenaren niet altijd gevonden

beheer Nieuwsbericht - 11 jun 2021

Virtuele assistent zorgt voor 24/7 bereikbaarheid

NHG Nieuwsbericht - 3 mei 2021 Onze dienstverlening is uitgebreid met een virtuele assistent, zodat we 24 uur per dag bereikbaar zijn voor vragen.